22 Mart 2008 Cumartesi

Google'I tarif edecek tek kelime: GOOGLE

Hiçbir konuda anlaşamayan Larry Page ve Sergey Brin adlı iki öğrenci, bitirme ödevi olarak bir arama motoru yapmak konusunda anlaşıyor. Tasarladıkları arama motorunda referans kavramını ortaya attılar. Bu kavrama göre, diğer sayfalarda daha çok link verilen sayfalarda daha üstte yeralmalıydı. Bu fikrin Yahoo tarafından beğenilmemesi sebebi ile kendi şirketlerini kurmaya karar veriyorlar ve Google'ı 7 Eylül 1998'de kuruyorlar.

Google isminin ve logo renklerinin de ilginç bir anlamı var. Google kelimesi matematikte sonsuz sıfır anlamına gelen "googol"dan geliyor. Şirket amacının sonsuz bilgiyi internette toplamak olduğu hedefi vurgulanıyor. İlk başlarda maddi zorluklar nedeni ile bilgisayar kasası dahi alamıyorlar, bilgisayar parçalarını legolar ile başlıyorlar. Günümüzdeki klasik Google renkleri de bu legolardan geliyor.

Bir arama motorunun kapsamlı, hızlı ve sade olması gerektiğini düşünüyorlar. Ayrıca kendi kendine öğrenen ve kendini geliştiren bir algoritmanın gerekliliğine inanılıyor. Bu açıdan da sürekli olarak arama motorunu güncelliyorlar. İnternette müşteri sadakati düşük olduğu için sürekli gelişim ve yeniliğin şart olduğu düşünülüyor. Bu nedenle düşme evresi beklenmeden, tepedeyken yenilikler sisteme eklenmelidir.


Google.com (1998)


Google şu anda kazancının büyük bölümünü arama sonuçlarındaki reklamlar ve adwords hizmetinden elde ediyor. Dikkat çekici, bilgilendirici, eğlenceli, kişinin kendiyle ilgili reklamların internet ortamında sunulması diğer reklam mecralarına göre daha kolay ve sonuçları daha etkili olduğu için internette reklam trendinde hızlı bir artış bulunuyor.

İnternet dünyası bilgi, iletişim ve etkileşim olmak üzere üç dönemde incelenirse Google'in bilgi döneminin en önemli oyuncularından biri olduğu söylenebilir. Özellikle günümüzde kullanıcıların bilgi çağını yönettikleri düşünülürse Google'ın müşterilere verdiği önemin sebebi anlaşılmaktadır. İnternette 10 yıl önce 70 milyon kullanıcı varken bugün bu sayı 1.2 milyara ulaşmıştır. Bunların 3 milyarı cep telefonu ile interneti kullanmaktadır. Bu da gelecekteki geliştirmeler için öngörülmesi gereken önemli bir alandır.


Google için kullanıcı tabanlı içerik çok önemlidir. Bu sebepten dolayı bloglar ve forumlar arama sonuçlarında üstte yeralıyor. Hiçbir zaman reklam ön planda olmuyor. Google'ın her zaman öncelikli amacının kullanıcılarının beklentilerini karşılamak olduğu vurgulanıyor. Her şirket gibi Googleda amacı para kazanmak ve bunun için reklamlara ihtiyacı var. Ancak Google felsefesine göre insanlara para gözüyle bakılmamalı ve kullancııyı her açıdan sömürmeye çalışmak doğru değildir, çünkü Google'da para kazanma konusunda en üstte ki kural şöyle der: "Kötü olmadan da para kazanılabilir".

Hiç yorum yok: